Блоги

Забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами – один із пріоритетних напрямів державної політики

Відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» особи з особливими освітніми потребами гарантовано мають право на освіту. Держава створює умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів, а також забезпечує виявлення та усунення факторів, що перешкоджають реалізації прав і задоволенню потреб таких осіб у сфері освіти (ст. 3 Закону України «Про освіту»).

Відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» особи з особливими освітніми потребами гарантовано мають право на освіту. Держава створює умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів, а також забезпечує виявлення та усунення факторів, що перешкоджають реалізації прав і задоволенню потреб таких осіб у сфері освіти (ст. 3 Закону України «Про освіту»).

Інклюзивна освіта – перший крок до визнання ціннісної значимості і поваги до особистості кожної дитини, прийняття її індивідуальності й неповторності, забезпечення її подальшого повноцінного та гідного життя в суспільстві. Сучасне громадянське суспільство неможливе без активного залучення всіх своїх членів у різні види діяльності, поваги прав і свобод кожної окремої людини, забезпечення необхідних гарантій безпеки, свободи і рівноправності.

Основними завданнями інклюзивного навчання є:

– здобуття дітьми з особливими освітніми потребами освіти відповідного рівня в середовищі однолітків відповідно до Державного стандарту загальної середньої освіти;

– реалізувати принцип "навчитися жити разом", який грунтується на принципах гуманістичної педагогіки;

– забезпечення різнобічного розвитку дітей, реалізація їх здібностей; створення освітньо-корекційного середовища для задоволення освітніх потреб учнів із особливостями психофізичного розвитку;

– створення позитивного мікроклімату в загальноосвітньому навчальному закладі з інклюзивним навчанням, формування активного міжособистісного спілкування дітей із особливими освітніми потребами з іншими учнями;

– забезпечення диференційованого психолого-педагогічного супроводу дітей із особливими освітніми потребами;

– надання консультативної допомоги сім'ям, які виховують дітей із особливими освітніми потребами, залучення батьків до розроблення індивідуальних планів та програм навчання.

Батьки здобувачів освіти мають гарантоване право обирати заклад освіти (інклюзивні класи в ЗЗСО, наближених до місця проживання, або спеціальний заклад освіти), освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти, виключно в інтересах самих дітей.

Наразі перед суспільством стоїть нагальне завдання реалізувати формат доступності, як усунення фізичних бар’єрів і навпаки, створення таких умов, за яких кожна дитина буде почуватися комфортно. Доступність передбачає, що дитина з інвалідністю зможе користуватися навколишнім простором самостійно, тобто без сторонньої допомоги у місцях навчання і праці, житла, громадських закладів, транспорту, вулиць, — всього, що оточує. Заходи стратегічного курсу за напрямом безбар’єрності покликані надати змогу не тільки підвищити рівень життя таких дітей, а насамперед подолати перешкоди на шляху їх соціального включення та самореалізації.

Фото
view counter

По тематике

Управління Державної служби якості освіти у Сумській області
21 школа Сумщини візьме участь у ІІ етапі тестування учнів 6-х і 8-х класів з математики та української мови

Державна служба якості освіти України спільно з Міністерством освіти і науки України, Українським інститутом розвитку освіти, Інститутом освітньої аналітики та...

Управління Державної служби якості освіти у Сумській області
Самооцінювання – це не самоконтроль, а самоаналіз, який веде до саморозвитку

21 лютого 2024 року на базі Комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №7 імені Максима Савченка Сумської міської ради...

Управління Державної служби якості освіти у Сумській області
Діти з інвалідністю та їх батьки

Пам’ятаймо, що батьки дітей з інвалідністю не потребують особливого ставлення чи специфічного спілкування. Вони такі ж батьки, як усі інші....

Управління Державної служби якості освіти у Сумській області
Коректні звертання та вживання термінів

Інклюзивна культура у закладі проявляється і у вербалізації. Варто завжди пам’ятати, що ми насамперед говоримо про людину, а не про...

Управління Державної служби якості освіти у Сумській області
Більшість учнів 6-х і 8-х класів виконали тести на «середньому» рівні з математики та української мови: результати першого року

Такими є узагальнені підсумки першого року Загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти у закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану....

view counter
view counter
view counter
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

Вы можете отметить интересные вам фрагменты текста, которые будут доступны по уникальной ссылке в адресной строке браузера.