Рішення було ухвалене після тривалого діалогу з компаніями, які мали можливість висловити свої аргументи.
Єврокомісія встановила, що Apple обмежувала можливості розробників додатків інформувати користувачів про альтернативні пропозиції поза межами App Store. Таким чином, споживачі не мали змоги повною мірою отримувати доступ до дешевших альтернатив. Компанію зобов'язали усунути технічні та комерційні обмеження та надалі утримуватися від подібної практики. Про це йдеться в заяві Єврокомісії.
Meta, у свою чергу, порушила вимогу DMA щодо забезпечення користувачів можливістю обирати послугу з меншою обробкою персональних даних. Введена компанією модель «згода або плата» не забезпечувала еквівалентної альтернативи без персоналізованої реклами. Попри внесення змін у листопаді 2024 року, штраф накладено за період, коли користувачам була доступна лише одна опція — або погодитися на обробку даних, або сплачувати за підписку.
Крім того, Єврокомісія вирішила, що сервіс Facebook Marketplace більше не підпадає під вимоги DMA як "ключовий посередник", оскільки в 2024 році кількість бізнес-користувачів там впала нижче порогу в 10 000.
Apple і Meta мають 60 днів, щоб виконати рішення Комісії, інакше їм загрожують додаткові періодичні штрафи. Представники Єврокомісії наголосили, що ці дії спрямовані на забезпечення чесної конкуренції, захист споживачів та дотримання європейських цінностей на цифрових ринках.
Не забудьте підписатись на наш телеграм-канал. Там ще більше оперативної інформації!