"Спіймай обранця" - Як депутати Сумської міської ради ведуть прийом громадян?

В Сумах презентували результати моніторингу ведення прийому громадян місцевими депутатами в поточному 2023 році.

У ході презентації-дискусії, що відбулася 29 листопада 2023 року в Розумному Хабі,  учасники у неформальній обстановці: 

- ознайомилися з результатами щорічного моніторингу депутатських приймалень від Всеукраїнської громадської кампанії Атестація депутатів місцевих рад, яку представив регіональний координатор Кампанії в Сумах Максим Корнієнко,

- заслухали 4-х студентів-учасників серії заходів "Молодь у місцевому врядуванні", які поділилися власними враженнями від Програми,

- мали можливість поспілкуватися з 2-ма місцевими депутатами (Оленою Дяговець та Олександром Зименком) та почути їхнє практичне бачення на проблеми сучасної комунікації з виборцями,

- спільно обговорили точки дотику до налагодження контакту «виборець-депутат» з позиції активної громадські.

Польовий етап моніторингу здійснення прийому виборців тривав в період з 1 вересня по 31 жовтня 2023 року. Крім регіональних партнерів коаліції «Сумська платформа реформ» та ГО «Місто розумних», до моніторингових візитів долучалися студенти-учасники кампанії «Молодь у місцевому врядуванні». ,

Моніторингом було охоплено 37 із 42 депутатів – 5 обранців (Вадим Акпєров, Олександр Кисіль, Олег Рєзнік, Костянтин Тихенко, Володимир Чепік) несуть службу у Збройних Силах України.

Здійснення прийому виборців у депутатських приймальнях або онлайн вдалося підтвердити відносно 27 обранців. Під час моніторингу з різних причин не вдалося підтвердити здійснення прийому виборців відносно 10 депутатів: Дмитро Васюнін, Вікторія Гробова, Олександр Джарішнелов, Віталій Жиленко, Юрій Жиленко, Артем Кобзар, Ірина Купрейчик,  Ігор Перепека, Юрій Перепека, Олександр Соколов.

Враховуючи період, що підлягав аналізу, та критичну зміну пріоритетів та підходів під час воєнного стану – спостерігається тенденція щодо того, що у класичному вигляді з чітким дотриманням графіків прийом громадян більшістю депутатів не здійснюється. 

Народні обранці шукають індивідуальні підхід до комунікації з виборцями замість  чергування за графіком у приймальнях. І ймовірно цей виклик в майбутньому також буде актуальним, як і пошук нових шляхів для дієвої двосторонньої комунікації. 

Як свідчить спілкування з депутатами, кількість звернень містян суттєво зменшилась з початком воєнного стану і в поточному році також не суттєво зростає з причин пріоритетності в умовах війни та враховуючи відсутність можливості використання «депутатських коштів» на вирішення проблем округу та виконання доручень виборців. 

Більшість депутатів (26 з 37) використовують онлайн-формат спілкування з громадою:  

11 депутатів організували комунікацію з виборцями виключно в індивідуальному порядку на запит громадян: шляхом онлайн-комунікації шляхом телефонного дзвінка, контакту через месенжери чи електронну пошту, спілкування в соцмережах, а також можливого подальшого живого спілкування та території округу – без користування зазначеним на сайті приміщенням депутатської приймальні;

ще  15 обранців поєднують варіанти прийому громадян в індивідуальному режимі так і іноді використовуючи заявлене приміщення приймальні (переважно ті, в кого у якості приймальні зазначене постійне робоче місце).

Прийом громадян (у різних форматах) всі депутати проводять саме особисто – інститут помічників під час воєнного стану для проведення прийому мало використовується.

Фактична адреса прийому не відповідає оприлюдненій у 21 з 37 досліджених депутатів, фактичний час – у 27, фактичні контактні дані (телефон) – в 14. 

В ході дискусії налагодження ситуації з актуальністю даних про контактні номери телефонів на сайті міської ради було визначено учасниками пріоритетним для оперативного вирішення.

В більшості випадків особистий прийом проводиться за попереднім погодженням.  У 18 із 27 випадках особистий прийом ведеться тільки за попереднім записом, у 9 - запис не обов'язковий.

Користування соціальними мережами або іншими онлайн-інструментами, які дозволяють доносити інформацію до містян та отримувати від них зворотній зв'язок, виглядає як один з пріоритетних варіантів комунікації. Але поки далеко не всі депутати використовують особисті фейсбук-акаунти для спілкування з виборцями, як інформуючи про свою діяльність, так і реагуючи на коментарі підписників. Як сумські обранці комунікують з виборцями – партнери Кампанії раніше досліджували тут

Докладніше про громадську кампанію «Атестація депутатів місцевих рад» - в соціальній мережі Facebook на сторінці «Місцеві депутати. Атестація»

 
 
 
 
 
 
 
view counter
view counter
view counter
view counter
view counter
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
18
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
19
Суми. Вечірні враження
Суми. Вечірні враження
Суми. Вечірні враження
Суми. Вечірні враження
Суми. Вечірні враження
Суми. Вечірні враження
30
День вишиванки - 2022
День вишиванки - 2022
День вишиванки - 2022
День вишиванки - 2022
День вишиванки - 2022
День вишиванки - 2022

Вы можете отметить интересные вам фрагменты текста, которые будут доступны по уникальной ссылке в адресной строке браузера.